Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

Anderzorg - Zorg voor #deleven

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2017 - brons

Anderzorg - Zorg voor #deleven

Effie bekroning

brons

2017

Opdrachtgever

Anderzorg

Bureau('s)

XXS Amsterdam

Samenvatting

Als gevolg van een noodzakelijke premiestijging is Anderzorg na 7 jaar niet meer de goedkoopste in de markt. Door de focus te verleggen van ‘prijs’ naar ‘merk’ zijn we in staat geweest om de negatieve impact van onze prijspositie op te vangen. Met een vernieuwende, opvallende en relevante merkboodschap voor onze kerndoelgroep hebben we onze doelstellingen zowel op merk als conversie ruimschoot overtroffen.  Anderzorg is de zorgverzekeraar die vrij is van gedoe: zodat jonge mensen meer tijd hebben voor #deleven. Met dit begrip uit de jongerencultuur weet Anderzorg relevant te blijven en sluiten jongeren ondanks de hogere premie een zorgverzekering af bij ons merk.

Juryrapport

Hoe stap je uit het laagste prijs-segment in de zorgverzekeringssector en weet je een lastige doelgroep aan je te binden? Anderzorg geeft het antwoord op deze krachtproef met een knappe campagne, gericht op jongeren tussen de 18 en 35 jaar, met een mooie eigen toon. Het inzicht en de strategie - focus op gemak - zijn prima en vooral de creatieve vertaling is origineel.

 

Anderzorg voerde de afgelopen jaren steevast de laagste prijs en maakte die USP tot kern in de communicatie. Nu verhoging van de premie noodzakelijk was, was die USP verdwenen. Hoe houd je dan die groep jongeren vast voor wie de laagste prijs bij zoiets oninteressants als een zorgverzekering meestal doorslaggevend is, en voor wie switchen de normaalste zaak van de wereld is? Door ook te switchen, namelijk in de communicatie: van prijs naar mentaliteit. En daar is in deze markt lef voor nodig. De keuze voor ‘geen gedoe’, verwoord door rapper Sef en zijn ‘levensmotto’ #deleven (vrij vertaald: pak de momenten die er echt toe doen), werkte uitstekend en is doeltreffend doorgezet in een prima middelenmix.

De communicatieresultaten zijn lastig te duiden, want een exacte nulmeting ontbreekt. En wat ook ontbreekt is info over het feit dat bij acceptatie van een hoog eigen risico, Anderzorg wel nog de laagste premie hanteert. Maar de instroom van nieuwe klanten is heel goed - ook met aftrek van de uitstroom - zeker als je bedenkt dat de klanten vooral alleenstaanden zijn en geen complete gezinnen waar concurrenten op inzetten. Een fantastische prestatie.

 

Strak op de doelgroep, scherpe keuzes, overtuigend resultaat

 

Sluit

Contactgegevens

T. 085 - 401 08 02

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?