Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

De ontdekking van Mondriaan

Terug

Maatschappelijke campagne - Effie Awards 2017

De ontdekking van Mondriaan

Opdrachtgever

Gemeentemuseum Den Haag

Bureau('s)

MEC
Kinetic
Den Haag Marketing
Gemeente Den Haag

Samenvatting

Het in de harten en hoofden krijgen van Mondriaan met als doel zijn werk toegankelijker en begrijpelijker te maken is geslaagd. De (beperkte) beschikbare middelen zijn ingezet op het ontdekken van de mens en de kunstenaar Mondriaan en het enthousiasmeren van een breed publiek voor zijn kunst. De zichtbaarheid van Mondriaan in Den Haag was enorm. Bezoekersaantallen aan de stad en het museum zijn gestegen, met name door een boost van het internationale bezoek. De campagne heeft aangetoond dat Mondriaan verbindt en inspireert. Mondriaan is daadwerkelijk ontdekt en omarmt.

Juryrapport

Sluit

Contactgegevens

T. 085 - 401 08 02

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?