Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

Nuon: Luisteren geeft energie

Terug

Gedragscampagne lang - Effie Awards 2017

Nuon: Luisteren geeft energie

Opdrachtgever

Nuon

Bureau('s)

Lemon Scented Tea
iProspect
UM
FCB Amsterdam

Samenvatting

Met de nieuwe campagne Luisteren geeft energie verbeterde Nuon binnen een jaar haar NPS significant. De nieuwe campagne is gebaseerd op baanbrekend onderzoek, dat fundamenteel nieuwe inzichten gaf. Hierdoor begrijpen we nu hoe NPS klantbehoud beïnvloedt en hoe communicatie daarin een doorslaggevende rol speelt. De nieuwe aanpak heeft gewerkt: het tij is gekeerd. Luisteren bleek een prachtig middel om churn tegen te gaan en marktaandeel te heroveren in een agressieve prijsvechtersmarkt met meer dan 50 concurrenten.

Juryrapport

Sluit

Contactgegevens

T. 085 - 401 08 02

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?