Speeljetoekomst.nu
Merkcampagne - Effie Awards 2013
Speeljetoekomst.nu
Opdrachtgever
Bureau('s)
Samenvatting
Juryrapport
Spelenderwijs bewustwording realiseren ten aanzien van financiën is knap. De case legt echter onvoldoende bloot hoe dat de positie van AEGON binnen pensioenen heeft versterkt.
De gestelde commerciële merkdoelstellingen komen op de jury niet ambitieus over. Van een groot merk als AEGON en het bestede budget mag meer impact worden verwacht. Omdat AEGON tijdens de looptijd van de campagne geen verkoop mocht realiseren met Speeljetoekomst.nu, kan het stimuleren van merkoverweging en merkvoorkeur als commerciële doelstelling dienen. Al had een lange termijnverwachting van hoe dit zich zou kunnen vertalen naar financieel resultaat, van toegevoegde waarde kunnen zijn.
Het doel was de merkpositie in pensioenen te verbeteren. De jury vindt de insight, dat je met ‘iets leuks’ mensen wel over hun financiële toekomst kunt laten nadenken, sterk. En vindt het knap dat AEGON hierin goed geslaagd is.