Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

Speeljetoekomst.nu

Terug

Merkcampagne - Effie Awards 2013

Speeljetoekomst.nu

Opdrachtgever

Aegon

Bureau('s)

THEY
Momkai
BrandWebbing

Samenvatting

Het leek een onmogelijke opgave: mensen laten nadenken over hun pensioen. Toch is het Aegon gelukt. Tussen september 2012 en maart 2013 speelden hondderduizenden mensen hun toekomst. De campagne zette succesvol gamification in om bij te dragen aan de financiële bewustwording van mensen. Dankzij een geïntegreerde aanpak en intensieve samenwerking met en tussen bureau’s presteerde het merk beter dan zijn directe concurrenten op merkoverweging en merkvoorkeur, ondanks een lagere share-of-voice. Inmiddels wordt gesproken met Aegon UK, India en Oost-Europa om te kijken hoe de campagne ook daar geimplementeerd kan worden.

Juryrapport

Spelenderwijs bewustwording realiseren ten aanzien van financiën is knap. De case legt echter onvoldoende bloot hoe dat de positie van AEGON binnen pensioenen heeft versterkt.

De gestelde commerciële merkdoelstellingen komen op de jury niet ambitieus over. Van een groot merk als AEGON en het bestede budget mag meer impact worden verwacht. Omdat AEGON tijdens de looptijd van de campagne geen verkoop mocht realiseren met Speeljetoekomst.nu, kan het stimuleren van merkoverweging en merkvoorkeur als commerciële doelstelling dienen. Al had een lange termijnverwachting van hoe dit zich zou kunnen vertalen naar financieel resultaat, van toegevoegde waarde kunnen zijn.

Het doel was de merkpositie in pensioenen te verbeteren. De jury vindt de insight, dat je met ‘iets leuks’ mensen wel over hun financiële toekomst kunt laten nadenken, sterk. En vindt het knap dat AEGON hierin goed geslaagd is. 

Sluit

Contactgegevens

T. 085 - 401 08 02

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?