De EK-selectie van McDonald's
Gedragscampagne kort - Effie Awards 2013
De EK-selectie van McDonald's
Opdrachtgever
Bureau('s)
Samenvatting
Juryrapport
De EK-selectie van McDonald's
Een mooie shift in communicatiestrategie en productaanbod. Het is een strakke case met overtuigende business resultaten als gevolg van de populairste EK campagne van 2012! Het doet de jury goed om te zien dat er geleerd is van 2 keer een grote toernooiactie die niet gewerkt heeft en McDonald's hier zeker wat mee gedaan heeft. De middelenmix was prima en de jury prijst de brutale communicatie.
Er is echter grote twijfel bij de jury. De jury zou willen adviseren om de resultaten af te zetten tegen niet EK en WK jaren en zou graag structureel resultaat willen zien. Wat is het normale percentage van actieproducten in de bestelling (benchmark)? Waarom is de snackbox niet gebleven als het zo’n groot succes is? De jury heeft helaas niet voldoende referentiepunten gekregen om te beoordelen of de behaalde resultaten werkelijk zo spectaculair zijn of niet. Zij had de resultaten graag vergeleken met andere acties. Die inzichten worden gemist.
Al met al is de jury van mening dat de case geen Effie verdient.