DELA. Voor Elkaar.
Merkcampagne - Effie Awards 2013 - goud
DELA. Voor Elkaar.
Effie bekroning
goud
2013
Opdrachtgever
Bureau('s)
Samenvatting
Juryrapport
Met een zeer indringende, aangrijpende campagne en directe aanpak is het DELA gelukt om de consument effectief in het hart te raken.
De jury spreekt van een prachtige case waarin de basis is gelegd voor een herpositionering van uitvaartverzekeraar naar een coöperatieve financiële dienstverlener. Dankzij deze herpositionering is ruimte ontstaan voor een breder producten- en dienstenaanbod.
De concretisering naar nieuwe proposities ontbreekt op dit moment nog. De jury geeft dan ook aan benieuwd te zijn naar de resultaten van DELA op andere domeinen in de toekomst.
Tegelijkertijd is de jury zeer onder de indruk van de gerealiseerde commerciële resultaten. Naast de realisatie van de gewenste merkverbreding, is de business van DELA sterk gegroeid.
Het is overtuigend dat in deze case communicatie echt het verschil heeft gemaakt. De zeer emotionele campagne heeft de huidige tijdgeest goed weten te vangen. De jury vindt het erg sterk dat er echte mensen en verhalen in de campagne zijn gebruikt. Net als het relevante gebruik van de verschillende uitingen per mediumtype waarmee heel direct is gecommuniceerd richting de doelgroep.
DELA heeft met een bredere positionering nieuwe marktkansen gecreëerd. De volgende stap is om de verbreding van het merk succesvol te verzilveren in voor DELA nieuwe marktsegmenten. Daarbij merkt de jury op dat het lastig zal zijn om de impact van deze prachtige emotionele en effectieve campagne te evenaren.