GTST: Wie Is Tim?
Gedragscampagne kort - Effie Awards 2013 - brons
GTST: Wie Is Tim?
Effie bekroning
brons
2013
Opdrachtgever
Bureau('s)
Samenvatting
Juryrapport
Een mooie en innovatieve case en vernieuwend qua aanpak. Passend bij de doelgroep. Goed resultaat en inzetbaar voor volgende periodes.
De jury vond het een erg leuke case om te lezen die duidelijk met liefde voor detail in elkaar is gezet. Een zomercliffhanger is op zich niet origineel, maar een zomercliffhanger omzetten in een activatie/communicatieconcept is vernieuwend. De GTST beleving/betrokkenheid gaat crossmediaal door als de serie niet op televisie is door te communiceren over de serie. De power van RTL zorgt voor een commercieel succes!
Desalniettemin vond de jury het ook een lastige case om te beoordelen. De benchmark van bijvoorbeeld het vorige seizoen ontbreekt om zo het effect van de campagne goed te kunnen beoordelen. Twijfel heeft de jury met betrekking tot het besteed budget wat is ingevuld; is hier ook de mediawaarde van eigen zendtijd in mee berekend?