Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

Effie bekroonde case

Terug

Merkcampagne - Effie Awards 2011 - goud

Want wat mooi is moet mooi blijven

Effie bekroning

goud

2011

Opdrachtgever(s)

Unilever Benelux

Bureau('s)

Ubachs Wisbrun
/ JWT

In het kort

Robijn heeft een bijzondere prestatie geleverd. Vanuit een achterstandspositie, specialist binnen een fijnwassegment dat aan het verdwijnen was, heeft ze zich opnieuw de markt ingevochten. Dat heeft ze gedaan door in communicatie en met productinnovaties consistent voort te bouwen op haar core merkwaarden: zorg voor kleuren en stoffen. Daarmee heeft ze een tweede positie in Market Value (17,3%) bereikt. En de eerste positie in Brand Value. Robijn is van nichespeler het meest sterke wasmiddelmerk van Nederland geworden. Het meest relevant en het meest geprofileerd. Maar bovenal het meest geliefd.

Juryrapport

Een echt goede merkcase voor in de schoolboeken. In deze case zijn de doelstellingen, de strategie en het resultaat prachtig in balans.
Er is consequent en consistent over langere periode met BN-ers gecommuniceerd. Weliswaar is de middelenmix niet vernieuwend en zelfs traditioneel te noemen en is er ook gewerkt met een fors budget, maar alles aan deze case klopt en is goed.

En er is dus resultaat en het mag er zijn bovendien. Er is goed doorgebouwd op de emotionele waarden van het merk. De merkpositie in de markt is aanzienlijk versterkt binnen een enorm krachtig concurrentieveld. De resultaten zijn dusdanig dat het merk in de Nederlandse markt intussen de eerste positie op brandvalue inneemt  en een stevige tweede positie in volume .

Onweerlegbaar maakt communicatie in deze case het verschil!

Sluit

Contactgegevens

T. 085 - 401 08 02

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?