Melkunie Next Level
Gedragscampagne kort - Effie Awards 2013
Melkunie Next Level
Opdrachtgever
Bureau('s)
Samenvatting
Juryrapport
Een helder goed geschreven case met een duidelijke rebrandingsstrategie. Creatief goed door vertaald, resulterend in effectieve communicatie. De jury prijst de inzender voor het lef dat zij getoond hebben door zo’n succesvol concept (acteur en koe) terug te durven halen.
De keuze om de resultaten te vermelden in volume en niet in omzet begrijpt de jury niet. Verder is de jury niet overtuigd van het feit dat de inzender aangeeft dat Friesland een sterker merk zou zijn dan Melkunie. Hiermee onderschat Melkunie zichzelf. Het is jammer dat ze in de case niet laten zien dat Melkunie 7 jaar uit de markt is geweest en wat dat met het merk heeft gedaan.
De aanpak voelt klassiek aan, vele Nederlander zullen van jaren terug de generieke merknaam en de confronterende acteur herkennen. Een onuitwisbare combinatie. Het verbaast de jury dat de Koeienbingo niet geïntegreerd is met de meneer Mascini commercial. Er was beschikking over een aanzienlijk budget, de case weet de gemoederen zeker te bespelen, maar in onderbouwing en uitwerking niet overtuigend genoeg om te bekronen met een Effie.