Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

Effie bekroonde case

Terug

Merkcampagne - Effie Awards 2011 - zilver

We all benefit (2009 - 2011)

Effie bekroning

zilver

2011

Opdrachtgever(s)

InShared

Bureau('s)

DDB
Nobla

In het kort

InShared heeft, in een negatief umfeld voor verzekeraars, als nieuwe toetreder het vertrouwen van de consument gewonnen. Met een strategie, gebaseerd op het creëren van MEDIA, BRAND en TALK VALUE en een aanzienlijk lager mediabudget dan haar concurrenten, bemachtigde InShared een koploperspositie in deze markt. De exponentiële groei, de hoge cross-sell en CLV en de hoogste NPS-score, bewijzen dat de introductie van InShared voor een onuitwisbare positie hebben gezorgd en dat de grenzen van de groei nog lang niet in zicht zijn. En dat is fijn. Want we all benefit.

Juryrapport

Deze authentieke en consistente case werd eerder in 2010 ingediend in de categorie gedragscampagnes en werd toen beloond met Zilver.

Het inzicht is in deze case gebaseerd op een afnemend vertrouwen in de financiële wereld. De vraag is of dit ook daadwerkelijk van toepassing is op autopolissen, woon- en reisverzekeringen, die toch meer als commodities worden gezien en dus vooral op prijs worden gekocht.

Dit laat onverlet dat er is gekozen voor een bijzondere en gedurfde strategie, die zeer consequent is doorgevoerd. Via een goede positionering van een sterk productconcept is een gat in de markt gevuld. Een hele prestatie!

In de gekozen middelenmix is online goed in sociale media geïntegreerd. Met relatief lage investering heeft de campagne in relatief korte tijd ondubbelzinnig bijgedragen aan het creëren van een sterk merk. Vaag blijft evenwel wat precies de rol van communicatie is geweest bij het behalen van de resultaten. Evenmin wordt helder hoe deze resultaten zich precies verhouden tot de resultaten van de concurrenten.
Men lijkt in de rapportage met de marktdefinitie te variëren afhankelijk van hoe het het beste uitkomt. De ene keer kiest men voor de complete markt, de andere keer alleen voor het segment van de prijsvechters. Evenmin wordt duidelijk of de consument een ander gevoel heeft bij InShared dan bij prijsvechters.

Maar toch knap wat men doet. Er is zeker waarde aan het merk toegevoegd.

Sluit

Contactgegevens

T. 085 - 401 08 02

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?