Effie bekroonde case
Gedragscampagne - Effie Awards 2011 - brons
Introductie Pickwick Dutch Tea Blend
Effie bekroning
brons
2011
Opdrachtgever(s)
Bureau('s)
In het kort
Juryrapport
Een erg inspirerende, goed onderbouwde case die leest als een spannend boek.
Met een slim, eigentijds communicatieconcept met gevoel voor roots slaagt men erin een ingedut segment te verjongen. Het activeren van een oud product (klassieke theesmaak) is een moeilijke opgave en dus best een zware doelstelling.
Via een originele invalshoek, waarbij productontwikkeling en communicatie hand in hand gaan, wordt een mooi resultaat verkregen.
Een voorbeeld van goed gebruik van co-creatie en PR.
Een verrassende en vooral effectieve case. Er werden maar liefst 300.000 bonnetjes ingezonden.
De jury vindt echter de rode draad in de case slechts dun beschreven en de communicatie tegenvallend terwijl de context (de omgeving) niet helemaal helder wordt geschilderd. Alles overziend veel waardering voor deze buitengewone case. Na veel discussie, op basis van het resultaat, een duidelijke brons.