Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

Effie bekroonde case

Terug

Gedragscampagne - Effie Awards 2011 - brons

Introductie Pickwick Dutch Tea Blend

Effie bekroning

brons

2011

Opdrachtgever(s)

Sara Lee International

Bureau('s)

ONLY

In het kort

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat deze case in de marketing en communicatie branche moet concurreren met de spraakmakende 'Maak de smaak' case van Lay's. Tegelijkertijd zijn ze niet vergelijkbaar. Zeker niet als het gaat om de budgettaire kant (bij Lay's was er sprake van een totaal jaarprogramma). De Pickwick Dutch Tea case is onderdeel van de totale strategie van Pickwick om meer relevantie en expertise in te brengen in de verschillende theesegmenten. Met name als het gaat om vitaliseren van zwarte thee zijn de resultaten spraakmakend, hetgeen met een klassieke productintroductie niet was gelukt.

Juryrapport

Een erg inspirerende, goed onderbouwde case die leest als een spannend boek.

Met een slim, eigentijds communicatieconcept met gevoel voor roots slaagt men erin een ingedut segment te verjongen. Het activeren van een oud product (klassieke theesmaak) is een moeilijke opgave en dus best een zware doelstelling.

Via een originele invalshoek, waarbij productontwikkeling en communicatie hand in hand gaan, wordt een mooi resultaat verkregen.
Een voorbeeld van goed gebruik van co-creatie en PR.

Een verrassende en vooral effectieve case. Er werden maar liefst 300.000 bonnetjes ingezonden.

De jury vindt echter de rode draad in de case slechts dun beschreven en de communicatie tegenvallend terwijl de context (de omgeving) niet helemaal helder wordt geschilderd. Alles overziend veel waardering voor deze buitengewone case. Na veel discussie, op basis van het resultaat, een duidelijke brons.

Sluit

Contactgegevens

T. 085 - 401 08 02

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?