Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

Effie bekroonde case

Terug

Gedragscampagne - Effie Awards 2011 - brons

Zalando. Schoenen en Fashion online.

Effie bekroning

brons

2011

Opdrachtgever(s)

Zalando GmbH

Bureau('s)

Helder Marketing & Communicatie
Jung von Matt/Fleet

In het kort

Het is Zalando gelukt om binnen zeven maanden na introductie een onuitwisbare positie in het hoofd en leven van de Nederlandse vrouw in te nemen, wat terugbetaald is in de vorm van het marktleiderschap als zijnde grootste online schoenenverkoper van Nederland. Dankzij een uitgekiende samenwerking van marketing, creatie en media, gebruikmakend van de beste re-targeting methodieken en slim opgebouwde TV-inzet, zijn de vooraf gestelde doelstellingen ruimschoots behaald en/of overtroffen. Zalando mag zich met recht de motor achter de online schoenen- en fashionverkoop noemen en verdient alleen daarom al een Effie.

Juryrapport

Goede case waarbij Zalando binnen afzienbare tijd een nieuwe business (categorie) van online schoenenverkoop in Nederland introduceert en daar meteen marktleider van wordt.

Doelstellingen, communicatie-inzicht, strategie en concept zijn niet echt spectaculair, maar de uitgekiende samenwerking tussen marketing, creatie en media betoont zich zeer effectief. Dat creatie effectief kan zijn terwijl er duidelijk mede- en tegenstanders zijn van de uitingen wordt duidelijk uit de jurydiscussie. Ook de overduidelijke Duitse adaptie en originaliteit is aanleiding voor discussie.

Alle discussie daargelaten: met een scherp budget wordt een meer dan goed resultaat behaald.

Sluit

Contactgegevens

T. 085 - 401 08 02

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?