Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

Het succesverhaal van Lexa.nl, als het om daten gaat!

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2013

Het succesverhaal van Lexa.nl, als het om daten gaat!

Opdrachtgever

Meetic

Bureau('s)

Mindshare

Samenvatting

Medio 2012 stond Lexa.nl voor een formidabele uitdaging. Groei in registraties via offline campagnes bleef fors achter op doelstelling, in een markt met groeiende clutter. Via econometrische modelling, waarmee de relatie tussen media-inzet en registraties is blootgelegd, zagen wij geen ruimte voor verdere campagne-optimalisatie. Tijd voor een radicale koerswijziging. Wij hebben vanaf augustus de mediastrategie sterk gewijzigd; in plaats van bursts naar continuïteit, zonder verhoging budget, door TV te verlagen ten gunste van radio. Dit heeft geleid tot een groei in offline registraties van 21,4%, waar de doelstelling +9,3% was.

Juryrapport

Het succesverhaal van Lexa.nl, als het om daten gaat!

Een case waarin een zeer succesvolle gewijzigde mediastrategie beschreven wordt. In de case wordt echter beschreven dat communicatie geen rol heeft gespeeld bij het behalen van het resultaat.

Om in aanmerking te kunnen komen voor een EffieAward moet de inzender aan kunnen tonen dat marketing/communicatie een doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het behaalde resultaat. De jury mist in de beschrijving van deze case het inzicht, de strategische uitvinding, de communicatie doelstellingen en creatie. In de case worden overtuigende resultaten overlegd, maar dit is in de optiek van de jury niet voldoende voor een Effie. De Jury adviseert de inzender om de case insturen bij de AMMA.

Sluit

Contactgegevens

T. 085 - 401 08 02

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?