Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

Nieuwsbericht

Terug 07 augustus 2013

Effie maakt leren van reclame cases makkelijker

07 augustus 2013 . Effie maakt leren van reclame cases makkelijker

Persbericht, Amsterdam

 

De Effie maakt het inzenden, beoordelen en leren van reclamecases makkelijker. De Effie Awards, die zich in Nederland al bijna 30 jaar heeft bewezen als een van de belangrijkste en meest prestigieuze reclameprijzen, heeft een forse online vernieuwingsslag ondergaan.

Leren hoe je reclamecampagnes nog effectiever kunt maken is een belangrijk doel van de Effie. De nieuwe website, effie.nl, maakt de ingezonden campagnes makkelijker toegankelijk, waardoor branchegenoten en studenten de campagnes nu online kunnen bestuderen. De nieuwe EffieWebsite is tablet-first opgezet.

Naast het ‘leren’ heeft de website ook een belangrijke functie in het volledig transparant maken van het juryproces. Iedereen moet de juryrapporten en de bijbehorende casebeschrijvingen op de site kunnen lezen. De site, waarbij de focus ligt op de resultaten van communicatiecampagnes en de strategische keuzes die hieraan ten grondslag liggen, is namelijk toegankelijk voor iedereen. De website en inzendmodule zijn ontworpen en geproduceerd door digitaal creatief bureau De Franse Kamer. Thomas Termaat, oprichter van De Franse Kamer: 'We hebben ons ook flink in de materie van inzendformulieren verdiept. De oplossing die wij hebben ontwikkeld is ook interessant voor de andere 30 landen waar de Effie wordt toegekend - en potentieel ook voor andere awardshows.'

Tot slot is ook het inzenden van cases door de gekozen techniek veel gemakkelijker geworden dan voorheen.

Meer inzendingen en meer bekroningen voor effectief werk, was in 2010 het vertrekpunt om de vernieuwingsslag van de Effie in te zetten. Door het juryproces de afgelopen jaren in de praktijk al veel transparanter en objectiever te maken, de inzendcategorieën te actualiseren en aantrekkelijker te maken voor een breder scala aan campagnes en doelstellingen, werd eerder al een belangrijke stap gezet. Die is nu ook digitaal door vertaald.

Via de eveneens nieuwe officiële EffieNL Facebookpagina en het EffieNL twitteraccount zullen alle volgers op de hoogte worden gehouden van het laatste Effie nieuws. Ook exclusieve berichten zullen als eerste via deze kanalen worden verstuurd.

Adverteerders en bureaus kunnen nog t/m zaterdag 24 augustus  EffieCases inzenden via http://inzenden.effie.nl.

EINDE PERSBERICHT

De Effie is de wereldwijde prijs voor effectieve communicatie die in meer dan 30 landen verspreid over 5 continenten wordt toegekend. De Effie wordt sinds 1983 in Nederland uitgereikt. Inzenders voor de Effie moeten aantonen dat de communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het behalen van een buitengewoon marketingresultaat. De Effie kent drie inzendcategorieën: gedragscampagnes, merkcampagnes en bewustwordingscampagnes. Een inzending vindt altijd plaats namens opdrachtgever en het communicatiebureau, een van de twee moet VEA- of BVA-lid zijn. Lidmaatschap van beide brancheverenigingen levert per inzending een besparing op van € 4.000,-.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

De Effie Organisatie:
Dick van der Lecq, bestuur VEA, e-mail: dickl@etcetera.nl
Manon Bonnier, secretariaat Effie, e-mail: info@effie.nl of +31(0)6 516 214 42

De Franse Kamer:
Sham Ramessar, sham@defransekamer.com +31(0)6-1881 8081
Thomas Termaat, DFK, e-mail: thomas@defransekamer.com

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 085 - 401 08 02

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?