Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

Andrélon Oil & Care

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2013

Andrélon Oil & Care

Opdrachtgever

Unilever Benelux

Bureau('s)

JWT Amsterdam

Samenvatting

Het is nieuw voor Nederland. Nieuw voor Andrélon. Een eerste stap voor diversificatie naar allochtone groepen, een sprong naar een nieuw segment van een mainstreammerk. En dat met behoud van identiteit en mentaliteit. Heel geslaagd, waardering voor uitingen hoog, duidelijke impact, en je ziet dat met de komst van de campagne het marktaandeel van Andrélon Oil & Care verdubbelt. Dat laat toch maar weer eens zien dat een campagne sterk kan bijdragen aan een toch al mooie lijn.

Juryrapport

Een nette case geschreven vanuit een goed idee en een goede propositie. Het is overduidelijk dat het nieuwe product een gat in de markt blijkt te zijn. Het is een mooie bouwsteen binnen een bestaande campagne met prachtige resultaten.

Binnen de case beschrijving mist de jury de benchmarks, helemaal voor de nieuwe categorie met de speciale olie, wat jammer is. Er wordt geen vergelijking getrokken met andere producten. Verder vindt de jury het opvallend dat het product al een succes is zonder de massamedia inzet. Hierna zijn zij pas gaan communiceren. Is het communicatie of de niche geweest die doorslaggevend is geweest in het behalen van de resultaten?

De jury blijft met de teveel vragen zitten om de case een Effie te kunnen toekennen.
 

Sluit

Contactgegevens

T. 085 - 401 08 02

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?