Smartphone Crew
Merkcampagne - Effie Awards 2013
Smartphone Crew
Opdrachtgever
Bureau('s)
Samenvatting
Juryrapport
Hulp bieden bij het gebruik van je geliefde smartphone is een simpele maar ook een slimme gedachte. Consumenten versmelten onbewust niet alleen meer met hun toestel, maar indirect ook met hun provider.
De jury vindt het knap dat het Vodafone gelukt is om onderscheidend te zijn met iets dat eigenlijk ‘normaal’ zou moeten zijn in de hele telecombranche: hulp bij het gebruik van je smartphone. Daarnaast vindt de jury het sterk om je eigen personeel op te leiden en vervolgens 1-op-1 communicatie centraal te stellen.
Het werd door de jury als opmerkelijk ervaren dat de commercial sterk afweek van het overall Vodafone merkbeeld. Er was immers sprake van een merkdoelstelling. En in het licht van de ambitie en doelstellingen van Vodafone is het opmerkelijk dat de campagne slechts kort heeft gelopen.
De jury vindt dat in de case onvoldoende is aangetoond dat de Smartphone Crew campagne ertoe heeft geleid dat Vodafone zich verder ontwikkeld als betrokken dienstverlener. En dat het deze ontwikkeling is geweest die ertoe heeft bijgedragen dat de merkvoorkeur is gestegen. Er wordt besloten de case geen Effie toe te kennen.