BobSport
Gedragscampagne kort - Effie Awards 2013
BobSport
Opdrachtgever
Bureau('s)
Samenvatting
Juryrapport
Een ontzettend mooi gemaakte case met zowel een goed inzicht (campagne heeft draagkracht nodig in sociale omgeving), goede middelenstrategie en een creatief mooie film. De resultaten zijn relevant en overtuigend. Verder prijst de jury de mooie initiatieven zoals het richten op de sport. De relevantie was motiverend en men weet goed in te spelen op de peerpressure.
Binnen de casebeschrijving mist de jury een aantal relevante benchmarks die niet worden vermeldt. Wat is in het verleden het effect geweest van de Bob campagne als benchmark? Waarom worden toe/afnames niet gekwantificeerd? Wat is het percentage doelgroeppersonen die de campagne heeft gezien en onthouden? Hiermee zou beter bekeken kunnen worden of communicatie de driver is geweest.
De resultaten zoals beschreven zijn niet aanwijsbaar aan de case en er zijn momenteel te veel trends die eveneens van invloed zouden kunnen zijn zoals: andere overheidsactiviteiten, schoolprogramma's, alcoholslotwetgeving! Wat is het vernieuwende wat deze campagne heeft gedaan om bij te dragen aan het succes?
De jury zou willen aanmoedigen om resultaten (onderzoek naar gedrag) te tonen op de langer termijn en benchmarks duidelijker te stellen.
Voor nu oordeelt de jury de case als niet EffieWaardig.