Dress Red Day
Bewustwordingscampagne - Effie Awards 2013
Dress Red Day
Opdrachtgever
Bureau('s)
Samenvatting
Juryrapport
Er is een mooie ontwikkeling aangetoond in de bewustwording van het feit dat hart- en vaatziekten doodsoorzaak nummer 1 zijn onder vrouwen. Maar de jury vraagt zich af hoe duurzaam dit resultaat is. Is men zich er enige tijd na afloop van de – korte – campagne ook nog wel bewust van, of zakt deze wetenschap snel weer weg. Door de korte looptijd van de campagne (3 weken) kan de jury alleen gissen of er sprake zal zijn van een blijvend resultaat.
De strategie om vrouwen op hun solidariteitsgevoel aan te spreken is goed gekozen, maar onvoldoende uitgewerkt. Het resultaat is vrij dun. De achterliggende insights, waarom hart- en vaatziekten doodsoorzaak nummer 1 zijn en wat daar tegen te doen is, komen niet aan bod.
Al met al is de jury van mening dat de case wat oppervlakkig blijft en daarom geen Effie verdient.