Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

Dress Red Day

Terug

Bewustwordingscampagne - Effie Awards 2013

Dress Red Day

Opdrachtgever

Hartstichting

Bureau('s)

Publicis

Samenvatting

Onder het thema ‘Laat je hart zien’ roept de Hartstichting vrouwen op om iets roods te dragen op Dress Red Day. En daarmee aandacht te vragen voor een onderschat probleem, het feit dat hart & vaatziekten nog altijd doodsoorzaak nummer 1 zijn onder vrouwen en dat te weinig vrouwen zich hiervan bewust zijn. De aanpak van een campagne voor, door en met vrouwen bleek een doorslaand succes. Er werd massaal gehoor gegeven aan de oproep op 29 september iets roods te dragen. Zo werd een zwaar onderwerp middels een luchtige aanpak stevig op de kaart gezet.

Juryrapport

Er is een mooie ontwikkeling aangetoond in de bewustwording van het feit dat hart- en vaatziekten doodsoorzaak nummer 1 zijn onder vrouwen. Maar de jury vraagt zich af hoe duurzaam dit resultaat is. Is men zich er enige tijd na afloop van de – korte – campagne ook nog wel bewust van, of zakt deze wetenschap snel weer weg. Door de korte looptijd van de campagne (3 weken) kan de jury alleen gissen of er sprake zal zijn van een blijvend resultaat.

De strategie om vrouwen op hun solidariteitsgevoel aan te spreken is goed gekozen, maar onvoldoende uitgewerkt. Het resultaat is vrij dun. De achterliggende insights, waarom hart- en vaatziekten doodsoorzaak nummer 1 zijn en wat daar tegen te doen is, komen niet aan bod.

Al met al is de jury van mening dat de case wat oppervlakkig blijft en daarom geen Effie verdient.

Sluit

Contactgegevens

T. 085 - 401 08 02

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?