Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

Postmedewerker. Deel van je leven.

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2013 - brons

Postmedewerker. Deel van je leven.

Effie bekroning

brons

2013

Opdrachtgever

PostNL

Bureau('s)

Publicis

Samenvatting

Een campagne die moeders, vut-ers, studenten en vele anderen op het idee heeft gebracht dat parttime postbezorger heel goed Deel van je Leven kan zijn. Met als gevolg 2,2 bezoeken aan de ‘werkenbijPostNl’-website (tegenover 1,2 miljoen in het jaar daarvoor) leidend tot een enorme groei van het aantal sollicitanten waardoor in 2012 volledig in de vacaturevraag van 24.000 nieuwe parttime postmedewerkers kon worden voorzien Een we een spectaculaire stijging van PostNL op de ranking van favoriete werkgevers zagen van plaats 130 naar plaats 27.

Juryrapport

Een simpele case die consequent is aangepakt. Er worden goede resultaten getoond met een vernieuwde en goede insight.

Het is geen hoogstaande innovatieve campagne waarbij sprake is van innovatief mediagebruik, maar het is wel een zeer effectieve manier om de doelgroep te bereiken.

In een tijd waarin veel berichtgeving is over de slechte situatie waarin PostNL op dat moment verkeerde en het feit dat er veel ontslagen vielen werd er op hetzelfde moment een grootschalige wervingscampagnes gestart. Wat is dan het inzicht waarop je gaat zitten wat bij mensen aankomt? PostNL verdient een Effie omdat zij in deze spagaat gekozen hebben voor de juiste strategie en het juiste inzicht.  

Sluit

Contactgegevens

T. 085 - 401 08 02

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?