Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

Van obscure niche naar populairste reis- & vrijetijdsaanbieder

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2013

Van obscure niche naar populairste reis- & vrijetijdsaanbieder

Opdrachtgever

Emesa - VakantieVeilingen.nl

Bureau('s)

Van Wanten

Samenvatting

VakantieVeilingen.nl zorgt voor een nationale doorbraak van de nieuwe categorie door alle vertrouwensbarrières weg te nemen. VakantieVeilingen.nl groeit drie jaar op rij harder groeit dan de online markten. En wordt ruim drie keer zo groot in drie jaar. Tegen de economie en de oprukkende stroom concurrenten in. Van obscure niche naar populairste reis- en vrijetijdsaanbieder.

Juryrapport

Van obscure niche naar populairste reis- & vrijetijdsaanbieder

Het is een case met erg mooie resultaten. Deze zijn echt verbazingwekkend. De jury is van mening dat Emesa - VakantieVeilingen.nl een stap heeft gemaakt op het gebied van communicatie en er is wel degelijk iets gebeurd waar marketing communicatie aan heeft bijgedragen.

Ondanks de mooie resultaten mist de jury in de case een beschrijving van een aantal belangrijke factoren. Zo wordt de vergelijking met andere partijen gemist. De marktdefinitie wordt als vaag gekenmerkt, welke markt is het nu eigenlijk? Doet het vanaf 1 euro een product in de markt zetten niet al meer dan genoeg? Verder vraagt de jury zich af of er geen sprake is van een merkprobleem als je zo je productlijn blijft uitbreiden.

De jury herkent zich tot slot absoluut niet in de titel van de case van obscure niche naar populairste reis- & vrijetijdsaanbieder en vindt het jammer dat de inzender het juryrapport van 2011 zelf niet onderuit heeft gehaald.

De jury besluit de case geen Effie toe te kennen.

Sluit

Contactgegevens

T. 085 - 401 08 02

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?