Van obscure niche naar populairste reis- & vrijetijdsaanbieder
Gedragscampagne kort - Effie Awards 2013
Van obscure niche naar populairste reis- & vrijetijdsaanbieder
Opdrachtgever
Bureau('s)
Samenvatting
Juryrapport
Van obscure niche naar populairste reis- & vrijetijdsaanbieder
Het is een case met erg mooie resultaten. Deze zijn echt verbazingwekkend. De jury is van mening dat Emesa - VakantieVeilingen.nl een stap heeft gemaakt op het gebied van communicatie en er is wel degelijk iets gebeurd waar marketing communicatie aan heeft bijgedragen.
Ondanks de mooie resultaten mist de jury in de case een beschrijving van een aantal belangrijke factoren. Zo wordt de vergelijking met andere partijen gemist. De marktdefinitie wordt als vaag gekenmerkt, welke markt is het nu eigenlijk? Doet het vanaf 1 euro een product in de markt zetten niet al meer dan genoeg? Verder vraagt de jury zich af of er geen sprake is van een merkprobleem als je zo je productlijn blijft uitbreiden.
De jury herkent zich tot slot absoluut niet in de titel van de case van obscure niche naar populairste reis- & vrijetijdsaanbieder en vindt het jammer dat de inzender het juryrapport van 2011 zelf niet onderuit heeft gehaald.
De jury besluit de case geen Effie toe te kennen.