Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

Amstel Vrienden van Amstel LIVE!

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2013

Amstel Vrienden van Amstel LIVE!

Opdrachtgever

Heineken Nederland

Bureau('s)

Doom&Dickson
De Combinatie van Factoren

Samenvatting

Doordat de Vrienden van Amstel LIVE! al jaren bestaat en zo groots is, vergeet je bijna dat het een activatie is. Ahoy wordt tijdens de concertreeks even de grootste kroeg van Nederland. In 2012 kreeg de concertreeks een aantal ‘spin-offs’: op de winkelvloer en in een achtertuin in Hoorn. De resultaten: 380.000 verkochte kratten bier (veel meer dan in een gemiddelde campagneperiode), TOMA en merkwaarden krijgen een enorme boost, de waardering voor het evenement is hoger dan ooit en tijdens de 7 concertavonden wordt net zoveel bier verkocht als een gemiddelde kroeg in 10 jaar doet.

Juryrapport

Het is echt een fantastisch concept, maar de jury is van mening dat de case slordig geschreven is. De case had beter ingestuurd kunnen worden als lange termijn concept met het 2012 evenement als hoogtepunt.

Het is niet alleen promotie, maar dit gaat ook echt over ‘next level experience’. Ze hebben het event helemaal naar hun merk getrokken en dat is heel erg knap gedaan. Het promofilmpje portretteert vrijwel alleen het event.

De jury vindt deze case zeker een kanshebber voor een Effie volgend jaar, maar zou de inzender willen adviseren langer door te meten en de case over een langere periode in te sturen (bijvoorbeeld 5 jaar)

Sluit

Contactgegevens

T. 085 - 401 08 02

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?