Allsecur toeterde slapende autorijders wakker
Gedragscampagne kort - Effie Awards 2015 - brons
Allsecur toeterde slapende autorijders wakker
Effie bekroning
brons
2015
Opdrachtgever
Bureau('s)
Samenvatting
‘Allsecur heeft in een negatief umfeld voor autoverzekeraars met een activerende en opvallende campagne het vertrouwen van de consument gewonnen. Vanuit een strategie gebaseerd op het creëren van herkenning, toegankelijkheid en maximale relevantie hebben Tim en Tom Coronel de ogen geopend van autorijdend Nederland met de even krachtige als onderscheidende boodschap dat er veel geld te besparen valt op autoverzekeringen.
Dankzij de campagne met Tim en Tom is Allsecur de absolute marktleider geworden in online autoverzekeringen. Tel uit je winst!’
Juryrapport
Een klassieke campagne, consistent en doeltreffend in de keuzes die zijn gemaakt. De 'slapende groep activeren', dat is rücksichtslos door geëxerceerd met de bij tijd en wijle irritant scheurende Tim en Tom Coronel. De keuze om zich te presenteren als de 'superspecialist' komt niet zo goed uit de verf (het gaat vooral over besparen), maar de conversie op deze al behoorlijk lang lopende campagne is uitstekend.
Sterk: scherpe doelstelling, consistente strategie, hoge conversie.