Nieuwsbericht
Effie Awards introduceert de Effie Onderzoek Check
13 juni 2016 . Effie Awards introduceert de Effie Onderzoek Check
AMSTERDAM – Effie Nederland introduceert de Effie Onderzoek Check, dienend als een vraagbaak voor inzenders. Inzenders kunnen tijdens het proces van het inzenden een gratis consult aanvragen over het onderzoeksgedeelte. Het initiatief is in samenwerking met de MOA.
Terugkijkend naar alle inzendingen in de afgelopen jaren, blijkt dat de resultaten niet altijd op de meest optimale manier worden gebruikt bij het schrijven van een Effie case. Om hierbij een hulpmiddel te bieden is, in samenwerking met MOA, de Effie Onderzoek Check in het leven geroepen. Bureaus en/of adverteerders kunnen tijdens het inzendproces een gratis consult aanvragen over het onderzoek inhoudelijke deel. Zo kunnen inzenders de komende periode hun case extra kracht meegeven via het advies van de onderzoekers van de Effie Onderzoek Check.
De onderzoekers binnen de Effie Onderzoek Check hebben geen relatie met de Jury’s van de Effies, maar hebben als doel om samen met de inzenders te bouwen aan de beste onderzoekbewijzen van de case om de winkans op een Effie Award verder te vergroten.
Het Effie Onderzoek Checkpanel bestaat uit een drietal ervaren onderzoekers die lid zijn van de MOA: Jochem Reinders Folmer (Raphaels), Annelies Bitang (Ipsos) en Stephan van Velthoven (Team Vier).
De Effie Awards staan voor bewezen effectiviteit in communicatie. Inzenders voor de Effie Awards moeten aantonen dat de communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het behalen van een buitengewoon marketingresultaat. Onderzoek speelt daarbij ook een belangrijke rol. Onderzoek is namelijk het fundament van elke winnende Effie case. Enerzijds als bron van inzicht op basis waarvan een campagne wordt ontwikkeld, anderzijds om de resultaten te onderbouwen.
Alle cases dienen uiterlijk 16 september 2016 bij de Effie Organisatie binnen te zijn. Voor meer informatie kijk op: http://www.effie.nl/deelname-effie-awards/effie-onderzoek-check
EINDE PERSBERICHT
Over de MOA
De MOA is een vereniging van bedrijven en instellingen die zich bezighouden met Market Research, Digital Analytics, Marketing Intelligence en Beleidsonderzoek en heeft als doel de kwaliteit van survey based en non-survey based information, zowel nationaal als internationaal, in de breedste zin van het woord te bevorderen, ontwikkelen en stimuleren.
Over Effie
De Effie is de wereldwijde prijs voor effectieve communicatie die in meer dan 30 landen verspreid over 5 continenten wordt toegekend. De Effie is eigendom van Effie Worldwide, Inc. gevestigd in New York (VS) en wordt sinds 1983 in Nederland uitgereikt. Inzenders voor de Effie moeten aantonen dat de communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het behalen van een buitengewoon marketingresultaat. Deze veruit belangrijkste communicatieprijs van Nederland wordt georganiseerd door de VEA (vereniging van communicatieadviesbureaus) en BVA (bond van adverteerders).
Voor meer informatie over Effie kunt u contact opnemen met:
Dick van der Lecq (Effie Stuurgroep): 020-5161000 of 06 - 54640565, e-mail: DickL@etcetera.nl
Irma van Os (VEA): 06 – 52523873, e-mail: irma@vea.nl