Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

Nieuwsbericht

Terug 21 juli 2016

Wat heb je eigenlijk aan een Effie? (3)

21 juli 2016 . Wat heb je eigenlijk aan een Effie? (3)

Interview, Amsterdam

Vandaag is het de beurt aan het derde interview uit een reeks van vijf. We spreken Rik Heijmen (Co-founder & Strategy Director, KOKORO Amsterdam) over de met brons bekroonde Effie case in 2015: “Simyo VriendenDeal”.

1.Wat heeft het winnen van een Effie voor jouw bureau betekend?

‘Een Effie is voor een relatief jong bureau als KOKORO Amsterdam dé erkenning van onze heartvertising filosofie: de kracht van emotie brengt mensen in beweging. Daarnaast is het een leerproces geweest. We zullen nog beter ons best doen om de andere effectieve cases te vertalen naar onomstotelijke data.’

2.Wat was de kracht van jouw case?

‘Simyo VriendenDeal is gebaseerd op het inzicht dat de Simyo klant het enthousiasme over Simyo het liefst met iedereen zou willen delen. Het digitale sales-kanaal is zo slim opgezet, dat het gemakkelijker en leuker wordt om Simyo aan te raden bij vrienden en familie. En daarmee speelden we in op een sterke behoefte.’

3.Welke tips heb je voor inzenders van dit jaar?

‘Mijn tip is: download de Effie case coach app. Met serieus handige tips en tools voor alle fasen van het Effie-proces. Zoek in de app store op 'Eppie' voor heel veel nuttige tips & tricks. Kudos aan Red Urban voor de realisatie. Download de app hier via Apple Store of via Google Play Store.’

4.En wat moeten inzenders absoluut niet doen?

‘Zorg dat je de tijd hebt om mensen tegen te laten lezen, aanvullend onderzoek te doen, de opzet om te gooien als blijkt dat een eerdere toch niet werkt. Er is niets belangrijker dan het vieren van je eigen succes. En dat is ook een kwestie van plannen!’ 

5.Welke Effie case vind je het sterkst tot op heden?

‘Respect voor de bureaus die jaar op jaar steevast één of meerdere Effies scoren. Dat is een prestatie van formaat. De case is een minder usual suspect; ‘Volg je hart. Gebruik je hoofd. ' van Triodos Bank en Dawn uit 2014. Vanwege de resultaten met een relatief klein budget en de scherpe positionering. En ik denk ook, omdat het een schoolvoorbeeld is van wat wij heartvertising zouden noemen.

 

Dit jaar kunnen adverteerders en bureaus tot 16 september 2016 hun cases inzenden om mee te dingen naar de Effie Awards 2016 van BVA en VEA.

De Effie Awards worden dit jaar op dinsdag 1 november uitgereikt tijdens het door Adfo Groep, VEA en BVA gezamenlijk georganiseerde 24Festival in het Concertgebouw te Amsterdam aan het Museumplein.

 

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 085 - 401 08 02

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?