Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

Amstel Radler 2.0%: verfrissende aardverschuiving in de biermarkt

Terug

Gedragscampagne lang - Effie Awards 2016

Amstel Radler 2.0%: verfrissende aardverschuiving in de biermarkt

Opdrachtgever

HEINEKEN Nederland

Bureau('s)

INDIE
Being there
Starcom

Samenvatting

Amstel Radler vergroot de momenten waarop bier relevant is voor de consument. Door het fietsdomein te claimen verbond Amstel de functionele benefit van Radler (verfrissing) aan de occasion (na inspanning) met een belangrijke rol voor ‘de vrienden’. Zo werd de link gelegd met de emotionele benefit van bier en de merkessentie van Amstel. Radler werd uitgelegd door een grootse ATL-campagne. Middels BTL werden trial en aankoop gestimuleerd. Met Amstel Radler heeft Amstel het ultieme doel bereikt: de biermarkt op zijn grondvesten doen schudden door een totaal nieuwe categorie te introduceren.

Juryrapport

Voor meer informatie kunt u contact opnemen via info@effie.nl

Sluit

Contactgegevens

T. 085 - 401 08 02

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?