Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

Nieuwsbericht

Terug 17 oktober 2016

Dit zijn alle 45 Effie Inzendingen 2016

17 oktober 2016 . Dit zijn alle 45 Effie Inzendingen 2016

Persbericht, Amsterdam

Maatschappelijke campagne


1. 'Behandel me als een dame' - WOMEN Inc. - KesselsKramer (i.s.m. Jalt, Bratpack Internetdiensten, Motivaction)
2. The Next Rembrandt - Maatschappelijke - ING Nederland - J. Walter Thompson Amsterdam (i.s.m. Mindshare)
3. Burgerhulpverleners campagne - Hartstichting - Triple Double Sportmarketing (i.s.m. We Are Blossom, BijlPR)
4. KPN Pridestream - KPN - N=5

Gedragscampagne - kort


5. De Valentijnskus van PostNL - PostNL - Joe Public Take-Away Advertising
6. Maybelline: Get-the-WOW-Brow - L'Oréal Nederland - ZenithOptimedia (i.s.m. Moxie Amsterdam, McCANN Nederland, Performics)
7. Centraal Beheer: Welkom Wonen - Centraal Beheer - DDB & Tribal Amsterdam
8. Angry Birds - Stapel ze allemaal - PLUS Retail - J. Walter Thompson Amsterdam (i.s.m. Energize, Initiative Media)
9. KPN NosePost: hoe KPN met verdiende aandacht meer buitenlandbundels dan ooit verkocht - KPN - N=5
10. KFC is kipping it real, with real results - KFC - Ogilvy & Mather Amsterdam
11. Hoe de Coke FrisChicks tieners weer aan Coca-Cola wisten te binden - Coca-Cola Nederland - UM
12. Van creditcard naar securitycard - Mastercard - FCB Amsterdam (i.s.m. CARAT)
13. Kruidvat Eigen Merk Goed Gevoel Garantie - Kruidvat - BeyenMeyer
14. Moestuintjes, een groeiend succes - Albert Heijn - TBWA\NEBOKO
15. Clipper Tea - There are many reasons to love Clipper - Wessanen Benelux - Buutvrij for life (i.s.m. Studio Whoohoo, Kaliber, Audentity, Vizeum)
16. Hoe Jumbo in een stille sportzomer een gele-truienkoorts ontketende - Jumbo Supermarkten - Alfred International (i.s.m. Vijf890, UM, Telegraaf Media Groep)
17. Wereldnieuws en nieuws uit jouw wereld. - ADR Nieuwsmedia - J. Walter Thompson Amsterdam
18. Introductie Samsung Galaxy S7 en S7 edge - Samsung Electronics Benelux - Cheil Benelux (i.s.m. Starcom)
19. NOCKEBY: hoe aandacht IKEA mooier maakte - IKEA Nederland - LEMZ
20. Oudere Fords komen weer thuis - Ford Nederland - Ogilvy & Mather Amsterdam  
21. Windows 10 Check-In - Microsoft - GANDA
22. Hypotheek binnen een week - Rabobank - Ogilvy & Mather Amsterdam
23. Lekker direct. Van verliezen op prijs naar winnen op mentaliteit - energiedirect.nl - Etcetera & Red Urban (i.s.m. Mediacom, Coopr, Ride)
24. Allerhande kersthulp via WhatsApp - Albert Heijn - MPG.       
25. McDonald's Cadeau Kalender - McDonald's Nederland - TBWA\NEBOKO
26. Niet omdat het moet, maar omdat het kan - Tele2 - INDIE Amsterdam
27. Ola Talking Ice Cream - Unilever Nederland - QiOnly
28. Unox. Wat een dag - Unilever Nederland - TBWA\NEBOKO

Gedragscampagne - lang


29. Chocomel De Enige Echte: van een traditioneel winter-verwenproduct naar het snelst groeiende drankmerk! - FrieslandCampina - DDB & Tribal Amsterdam
30. Amstel Radler 0.0%: van verfrissend bier naar bierig fris - HEINEKEN Nederland - Being There (i.s.m. INDIE Amsterdam, TBWA\NEBOKO, Starcom)
31. Beter Bed herpositionering - Beter Bed - BeyenMeyer              
32. Prominent 2015-2016: van sta op hulpmiddel naar relaxmoment - Prominent - Selmore Creative Agency
33. Sterk staaltje van Opel - Opel Nederland - J. Walter Thompson Amsterdam (i.s.m. CARAT, Isobar, DTC Media, Triple Double Sportmarketing)
34. Hoe HAK van Nederlanders bonen(vr)eters maakt – HAK - Etcetera (i.s.m. Creative Venue PR, Initiative Media, Social Embassy)
35. Ditzo: Verzekeren met 'n smiley - Ditzo - Etcetera (i.s.m. Media Reverse, Blue Mango Interactive, Coebergh Communicatie & PR)
36. Amstel Radler 2.0%: verfrissende aardverschuiving in de biermarkt - HEINEKEN Nederland - Being There (i.s.m. INDIE Amsterdam, Starcom, Doom&Dickson)

Merkcampagne


37. Uit liefde voor bier - Hertog Jan - Ab InBev Nederland - The Valley (i.s.m Vizeum)
38. Hoe SNS het vertrouwen van de gewone Nederlander terugwon. - SNS - FHV BBDO (i.s.m. Vizeum, VBAT, Coopr)
39. worden wie je bent - Randstad - Saatchi & Saatchi | Leo Burnett
40. Maak de dood bespreekbaar - Yarden Uitvaartorganisatie
41. Man in de Media Markt - Media Markt - J. Walter Thompson Amsterdam
42. SPA: Op het leven - Spadel Nederland - J. Walter Thompson Amsterdam (i.s.m. Darwin BBDO, Initiative Media)
43. Sterk met Campina - FrieslandCampina - TBWA\NEBOKO      
44. Meer met minder - KPN - N=5                                                                          
45. ING: e bank die vooruit wil. - ING Nederland - J. Walter Thompson Amsterdam (i.s.m. Mindshare, SuperHeroes Amsterdam, Brand New Telly)

De EffieAwards worden op november uitgereikt tijdens het 24 Festival in het Concertgebouw Amsterdam. Bestel nu je tickets op www.effie.nl/tickets


EINDE PERSBERICHT

Over Effie

De Effie's zijn wereldwijd de meest prestigieuze vakprijzen voor de marketing- en reclamebranche. De Effie Award wordt toegekend voor effectieve communicatie in meer dan 30 landen verspreid over 5 continenten. De Effie is eigendom van Effie Worldwide, Inc. gevestigd in New York (VS) en wordt sinds 1983 in Nederland uitgereikt. Inzenders voor de Effie moeten aantonen dat de communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het behalen van een buitengewoon marketingresultaat. Deze belangrijkste communicatieprijs van Nederland wordt georganiseerd door de VEA, Vereniging van Communicatieadviesbureaus en de BVA, Bond van Adverteerders.

Dit jaar wordt voor het eerst naast de Bronzen, Zilveren en Gouden Effie ook een Titanium Effie uitgereikt. De Titanium Effie wordt toegekend aan een case waarbij innovatie doorslaggevend is geweest voor de effectiviteit van de campagne.

Voor meer informatie over Effie kunt u contact opnemen met:

Dick van de Lecq, Effie Stuurgroep, 06-54640565, e-mail: DickL@etcetera.nl

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 085 - 401 08 02

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?