Nieuwsbericht
Terug
21 september 2017
Dit zijn alle 50 Effie Inzendingen 2017
21 september 2017 . Dit zijn alle 50 Effie Inzendingen 2017
Persbericht, Amsterdam
Dit zijn alle 50 inzenders voor de Effie Awards 2017:
Maatschappelijke campagne
- Hoe de plofkip uitsterft in de supermarkt - Stichting Wakker Dier - (i.s.m. MacGyver, Patrick Wijnhoven, Peter van der Helm, Studio de Keuken, 2x woordwaarde)
- Get The Flow - Vodafone - DDB & Tribal, Amsterdam
- ONderweg ben ik OFFline - Ministerie van IenM / Dienst Publiek en Communicatie - Roorda Reclamebureau
- Hoe SIRE Nederland een spiegel voorhield. SIRE Stichting Ideele Reclame - N=5
- Een leven redden. Je hebt het in je. - Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport - Publicis One (i.s.m. exPRtease, OMD)
- De keerzijde van de medaille - Amnesty International Nederland - Ogilvy & Mather Amsterdam
- De ontdekking van Mondriaan - Gemeentemuseum Den Haag – MEC (i.s.m. Kinetic, Den Haag Marketing, Gemeente Den Haag)
- Mond, Spraak, Arm. Beroerte-alarm! – Hartstichting - 180 Kingsday (i.s.m. We are Blossom, Initiative)
- Ieder MBO een Stemburo! - Ben & Jerry's, IZI Solutions, Nationale Jeugdraad - Glasnost
- Hoe vlogger Evert_45 verhalen uit de oorlog tot leven bracht. - KPN - N=5
Gedragscampagne – Kort
- CDA: met creativiteit en Bumor weer onmisbaar - CDA - Joe Public Take-Away Advertising (i.s.m. M2Media)
- Snel Besteld, Snel Thuisbezorgd door Jumbo - Jumbo Supermarkten - Alfred International (i.s.m. Vijf890, UM, Searchresult, Google)
- WE x Nina - WE Fashion - EndemolShine Nederland (i.s.m. RTL Nederland)
- Shell Miles & Me: Innovatief loyaliteitsprogramma schudt slapende spaarders wakker - Shell - JUMP! Communicatie B.V. (i.s.m. Loyalty Management Nederland B.V.)
- Centraal Beheer: Zaaien én oogsten in één beweging! - Centraal Beheer - DDB & Tribal, Amsterdam
- OHRA maakt vrije zorgkeuze hét thema van het zorgseizoen - OHRA - Joe Public Take-Away Advertising (i.s.m. Universal Media)
- Hoe een sympathieke Valentijnsactie ongekende resultaten oplevert voor Samsung. - Samsung Electronics Benelux - StoryTEQ (i.s.m. Boomerang)
- Betaal met Views - Opel - J. Walter Thompson Amsterdam (i.s.m. Carat, iProspect, Isobar)
- Een doodgewone campagne met buitengewone resultaten - Belastingdienst Douane - KesselsKramer (i.s.m. Starcom Nederland)
- Hoe NS zorgde voor een veiliger spoor. - Nederlandse Spoorwegen (NS) - N=5
- Buurman en Buurman geven Toon een boost. - Eneco - Dawn (i.s.m. Mindshare, Blue Mango Interactive, Anyone?)
- Eigenwijze Cheesecake campagne zorgt voor ongekende groei voor Philadelphia - Mondelez Nederland - Carat (i.s.m. The Story Lab, AdFactor, Zipper, IProspect)
- Anderzorg - Zorg voor #deleven - Anderzorg - XXS
- Rabo SmartPin. Natuurlijk kunt u hier pinnen. - Rabobank - 180 Kingsday (i.s.m. PHD, Traffic4u, A Friend Of Mine)
- Toyota, This is the moment. Van zenuwachtig onderhandelen naar vooraf jouw ideale inruildeal. - Louwman & Parqui B.V. - Etcetera (i.s.m. Havas Media, Crossmarks, Brandpulse, Traffic Builders)
- De bastaard van Hertog Jan - Hertog Jan/ AB InBev Nederland - The Valley (i.s.m. Osborne Pike)
- Het mooiste cadeau voor je mama maak je zelf met NIVEA - Beiersdorf - FCB Amsterdam (i.s.m. MEC Global)
Gedragscampagne – Lang
- WILDLANDS Adventure Zoo. Van regionale dierentuin naar werelds avontuur. - WILDLANDS Adventure Zoo - Lane Marketing Strategy (i.s.m. Phd Media Nederland, G2K)
- Heel Nederland in AutoModus - Interpolis - Interpolis i.s.m. meerdere partijen (538Concepts, &Leloux, Eggink Van Manen, Storm Digital, Marco van Buren, De Persgroep, Brandfighters)
- Fietsenwinkel.nl: waarom Nederlanders hun fiets online zijn gaan kopen - International Bike Group - Joe Public Take-Away Advertising (i.s.m. Media Resultaat B.V.)
- Mobielste bank van Nederland - ING Nederland - J. Walter Thompson Amsterdam (i.s.m. Mindshare)
- Nuon: Luisteren geeft energie - Nuon - Lemon Scented Tea (i.s.m. iProspect, UM, FCB Amsterdam)
- De Maestro. Het meesterstuk van McDonald’s. - McDonald's Nederland B.V. - TBWA\NEBOKO (i.s.m. OMD)
- Eneco maakt duurzame energie van iedereen. - Eneco - Dawn (i.s.m. Anyone?, Mindshare, Hearhear Media, Blue Mango Interactive)
- PON Connected Car - Pon’s Automobielhandel B.V. (Volkswagen) - ACHTUNG! (i.s.m. Achtung!mcgarrybowen, Branddoctors, Sioux)
- Coop, samen maak je ’t verschil - Coop Supermarkten - Goud Uberconnected (i.s.m. M2Media)
- Videoland - Gezellig on demand - Videoland - XXS
- BEN Van weinig relevant meer (2014) naar zelfbewust van nu (2017). - Ben – Red Urban (i.s.m. Databay, DPPLR, Initiative, Holy Fools)
- Flexa - Vierkant achter je kleurkeuze - AkzoNobel Decorative Coatings - ACHTUNG! (i.s.m. RTL)
- Ziggo Sport. Van fans van sport naar fans van Ziggo. - Ziggo - J. Walter Thompson Amsterdam (i.s.m. OMD)
Merkcampagne
- Conimex: van 'De Oosterse keuken thuis' naar 'Thuis in de Oosterse keuken' - Unilever - Alfred International (i.s.m. Mindshare, Art of Activation, A Friend of Mine, Wilkins, Anthem, Endemol Shine, Isobar, 2Twintig)
- Hoe treinromantiek van NS een succesvol merk maakte. - Nederlandse Spoorwegen (NS) - N=5
- Er is maar één Nederlander zoals jij. De commerciële kracht van emotie. - Nationale-Nederlanden - J. Walter Thompson Amsterdam
- Vodafone Powerful Connections - Vodafone - ACHTUNG! (i.s.m. DDB, Glasnost, Het PR Bureau, MEC)
- Ziggo Buurmannen. Het plezier van een consistent en flexibel campagneconstruct. - Ziggo - J. Walter Thompson Amsterdam (i.s.m. OMD)
- Volkswagen Brand Trust - Pon’s Automobielhandel B.V. (Volkswagen) - ACHTUNG! (i.s.m. Achtung!mcgarrybowen, DDB, Mediacom, BrandDeli)
- Wij zijn PostNL en we hebben iets voor je. - PostNL - TBWA\NEBOKO
- PICKWICK TEA TOPICS. NEEM DE TIJD - Pickwick (Jacobs Douwe Egberts) - TBWA\NEBOKO
- BEN Van weinig relevant meer (2014) naar zelfbewust van nu (2017). - Ben – Red Urban (i.s.m. Databay, DPPLR, Initiative, Holy Fools)
- Doritos #playbold - PepsiCo - OMD, Fitzroy (i.s.m. DIVIMOVE)