Effie bekroonde case
Gedragscampagne - Effie Awards 2011 - brons
Prijsvergelijken wordt webwinkelshoppen
Effie bekroning
brons
2011
Opdrachtgever(s)
Bureau('s)
In het kort
Resultaat: nummer 1 positie voor Beslist.nl binnen één jaar.
Juryrapport
Als gevolg van veranderingen in de markt wijzigen de regels van het spel. Beslist.nl speelt hier goed op in door zich tot warenhuis
te herpositioneren.
Het sterkst aan deze case is wel dat de categorie al enkele jaren bestaat en dat een slimme strategiewijziging ruimte heeft gecreëerd om
te groeien. Goed inzicht en een goede website bouwen - samen met een niet bijzondere maar wel herkenbare executie en de inzet van traditionele middelen (TV/ outdoor en deals) - aan een case die indrukwekkende resultaten oplevert, zowel wat betreft communicatieresultaat als business resultaat.
De categorie en de context zijn niet altijd duidelijk en goed uitgewerkt. Ook wordt er in enige mate gegoocheld met cijfers en blijft uiteindelijk voor de jury onduidelijk in hoeverre communicatie daadwerkelijk bepalend is geweest in het succes.
Evenmin wordt duidelijk of de website echt duurzaam de directe concurrent voorbij is gestreefd.