Effie bekroonde case
Gedragscampagne - Effie Awards 2010 - zilver
InShared: we all benefit
Effie bekroning
zilver
2010
Opdrachtgever(s)
Bureau('s)
In het kort
Juryrapport
InShared is een prachtige case. Goed geschreven en uitstekend onderbouwd. De jury was lovend over de nieuwe effectiviteitsparameters die door InShared worden gebruikt. Een voorbeeld voor velen. Het vertrouwen in de verzekeringsbranche is de afgelopen jaren sterk gedaald. Vanuit de consument is de roep ontstaan om transparantie, openheid en gemak. Om het vertrouwen van klanten in verzekeraars terug te winnen, nam de nieuwe 100% internetverzekeraar InShared het initiatief om een nieuwe norm in de verzekeringsmarkt neer te zetten.
InShared is de eerste verzekeraar die volledige financiële transparantie biedt en, uitgaande van de oude coöperatieve gedachte, overwinsten gegarandeerd terugbetaalt aan zijn klanten. De strategische opbouw van de case en de manier waarop in deze moeilijke markt is geopereerd werd zeer gewaardeerd. Toch had deze case niet voldoende unanimiteit voor goud. De effectiviteit en rol van communicatie en het investeringsbeleid ten opzichte van de concurrent waren aanleiding voor veel discussie. De jury vond het te vroeg voor goud maar deze case is diep zilver en de jury kijkt reikhalzend uit naar de verdere ontwikkeling van het merk.