Hi Wie belt er nou nog?
Gedragscampagne kort - Effie Awards 2013
Hi Wie belt er nou nog?
Opdrachtgever
Bureau('s)
Samenvatting
Juryrapport
Een mooie case met een helder inzicht dat goed is vertaald naar opvallende communicatie. De resultaten zijn indrukwekkend. Het is een uitgesproken case waarin Hi de vinger op de juist plek heeft weten te leggen. Creatief is voor een bijzondere invalshoek gekozen, wat erg gewaardeerd wordt.
De jury vindt het echter jammer dat in de case geen complete marktbeschrijving is opgenomen. Opvallend is dat de stijging al wordt ingezet voordat de campagne begint te lopen. De jury vraag zich dan ook af of de nieuwe abonnementsvorm zich zelf verkoopt of is de communicatie erover doorslaggevend geweest?
Een extra kanttekening plaats de jury bij de korte looptijd van de campagne. Binnen telecom kan dit een vertekend beeld geven aangezien korte termijn effecten ook weer snel uitvlakken.
De jury komt tot de conclusie om deze case geen Effie toe te kennen.