We hebben Knaks gegeten!
Gedragscampagne kort - Effie Awards 2013 - zilver
We hebben Knaks gegeten!
Effie bekroning
zilver
2013
Opdrachtgever
Bureau('s)
Samenvatting
Juryrapport
Een case met de slimheid die een Effie case nodig heeft; met heldere strategische keuzes en hele mooie resultaten. Unox weet het marktleiderschap terug te pakken van de private labels in een tijd waarin er flink op de kosten wordt gelet. Getuigt van zelfvertrouwen en emotie/kracht van communicatie. Creatief hoogstaand in lijn met de traditie van de Unox-adverteerder!
Het is een campagne waarin merk en gedrag goed verenigd zijn. De jury wordt gelukkig van het feit dat humorvolle reclamecampagnes toch ook blijken te werken.
Er is bewust de keuze gemaakt om op de emotionele waarde te gaan zitten en de boodschap 100% kwaliteitsvlees als ‘supporting evidence’ te laten dienen. Het komt wel terug in de boodschap, maar er is gekozen om dit op het 2e niveau te doen. Het is zo gezellig met Knaks omdat het vlees zo lekker is. Alleen met goed vlees kan het zo gezellig zijn, dat is eigenlijk de strategie waarvoor gekozen is.