Unox blijft Unox, 2007-2012
Merkcampagne - Effie Awards 2013 - goud
Unox blijft Unox, 2007-2012
Effie bekroning
goud
2013
Opdrachtgever
Bureau('s)
Samenvatting
Juryrapport
De Unox blijft Unox case is een inspirerend voorbeeld voor alle supermarktmerken.
De ontwikkeling die Unox gemaakt heeft van een 'klassiek' naar 'olympisch' merk is een prestatie van formaat. Bovendien vindt de jury het bijzonder knap dat Unox de afgelopen jaren tegen de groei van de huismerken in, jaar na jaar, is gegroeid.
De stap willen maken van klassiek merk naar olympisch merk geeft het ambitieniveau van de doelstellingen mooi weer. Unox wilde als oud en gevestigd merk opnieuw haar leiderschapspositie claimen. Het succes ligt in de slimme combinatie van productinnovatie, duurzaamheid èn tegelijkertijd Nederland blijven aanspreken. De jury is onder de indruk dat het is gelukt om niet alleen de hoofdpositie te behouden, maar ook nog in volume toe te nemen.
De jury bewondert het mooie merkdenken in combinatie met productvernieuwing en prijsverhoging. In de beschreven vijf jaar heeft Unox het merk Hollands en toegankelijk weten te houden. Door daarbij telkens actueel te zijn, is het merk continu relevant is gebleven.
Unox laat zien dat een oud en gevestigd merk in staat kan zijn om te vernieuwen, te activeren en te groeien, ondanks de druk van concurrentie en private labels. Een zeer bewonderenswaardige prestatie. En daarom een merk en een case om trots op te zijn.