Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

Essent E-thermostaat. Van gas en licht naar een warm welkom.

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2013 - brons

Essent E-thermostaat. Van gas en licht naar een warm welkom.

Effie bekroning

brons

2013

Opdrachtgever

Essent

Bureau('s)

ETCETERA

Samenvatting

De huidige energiemarkt is voor marketeers een enorme uitdaging. Onverschillige consumenten vinden energie uitwisselbaar en kiezen steeds vaker voor de laagste prijs, waardoor de laagsteprijszoekers elk jaar worden rondgepompt. In dit geweld kiest Essent voor de toegevoegde waarde route, bijvoorbeeld met de E-thermostaat. Essent is aantoonbaar succesvol in het ‘de-commoditizen’ en verlengt de relatieduur. Met slimme inzichten en een doordachte campagnearchitectuur doorbreken we het eentonige prijsgeweld en profiteren we van het first-mover advantage. Kortom, 65% extra energiecontracten, prettige na-ijleffecten en een, naar de fact based normen van McKinsey, uitzonderlijke ROI.

Juryrapport

Essent E-thermostaat. Van gas en licht naar een warm welkom.

Het is een gedurfde strategie in een toch vrij harde markt, kiezen voor de emotie van thuiskomen. Vertrokken vanuit benefit en dat is lef hebben en wordt gewaardeerd door de jury. Het juiste communicatie-inzicht en de creatieve vertaling zorgt voor een mooi resultaat!

De jury mist daarentegen de strategie richting de bestaande klant. Er wordt geen enkele vorm getoond van communicatie richting bestaande klanten, is het er wel? Verder kon de jury absoluut niet wijs worden uit het financiële overzicht, deze rekende niet door. Het kijken naar de totale switchmarkt is door de jury als zeer positief ervaren. 

Sluit

Contactgegevens

T. 085 - 401 08 02

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?