Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

Het Alzheimer Event

Terug

Bewustwordingscampagne - Effie Awards 2014

Het Alzheimer Event

Opdrachtgever

Alzheimer Nederland

Bureau('s)

N=5

Samenvatting

Een campagne met minimale ontwikkelingskosten en zonder mediabudget moet het hebben van de kracht van het communicatie-idee, en dat is gelukt. Met een baanbrekende activatie wist Alzheimer Nederland een jongere doelgroep te bereiken en aan te spreken. Dankzij de slimme toepassing van bestaande media en de techniek (Facebook en Photoshop) en een samenwerking met aansprekende partners kon de doelgroep even ervaren hoe het is om beginnende alzheimer te hebben. Door deze ervaring krijgt de ziekte persoonlijke relevantie. Zo brengen we de boodschap naar een doelgroep die daar eigenlijk nog nauwelijks ontvankelijk voor is.

Juryrapport

De case van Het Alzheimer Event lijkt niet te passen in de categorie Bewustwordingscampagnes. De doelstellingen liggen meer op het gebied van activatie. Het inzicht om je op jongeren te richten is goed, maar de uitwerking van de campagne laat te wensen over. Wat zijn de vervolgstappen wanneer de jongeren zijn bereikt?

Het vertrekpunt (de doelstelling) is niet duidelijk, waardoor de resultaten niet getoetst kunnen worden. Hierdoor kan niet vastgesteld worden of communicatie de doorslaggevende bijdrage aan het effect heeft geleverd.

Sluit

Contactgegevens

T. 085 - 401 08 02

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?