Slim bezig. C1000
Gedragscampagne kort - Effie Awards 2014
Slim bezig. C1000
Opdrachtgever
Bureau('s)
Samenvatting
Twee mannen die slim boodschappen doen, weten de harten van de C1000 klanten dusdanig te beroeren dat deze in grote mate en grote getale loyaal blijven, en de overgebleven winkels qua omzet doen groeien. Terwijl hun plaatselijke C1000 verdwenen is of dat nog staat te gebeuren. Een fijn voorbeeld van hoe een communicatie-idee een ten dode opgeschreven merk nog financieel kan laten pieken.
Juryrapport
C1000 heeft er voor gekozen om in een transitiefase duidelijk zichtbaar te zijn en de bestaande klanten vast te willen houden. De jury vindt het media en promotiebudget exorbitant hoog voor een keten waarvan al is gezegd is dat er afscheid van genomen gaat worden.
De jury heeft sterk het gevoel dat de goede resultaten gekocht zijn met promoties en twijfelt welke rol de campagne hier daadwerkelijk in gehad heeft.
De jury had het inzicht m.b.t. mannen graag meer onderbouwd gezien met onderzoeken en cijfers. Ook deze campagne is net als Tineke Schouten weer sterk polariserend en de jury had dan ook niet het idee dat deze campagne daarop veel beter scoorde en daarnaast is de vraag of deze campagne bijdraagt aan de communicatiedoelstellingen? Effectief lijkt hij te zien maar aan de efficiëntie wordt sterk getwijfeld. De reactie van de jury is ook te duur en te weinig communicatief.