Bedankt Mam!
Merkcampagne - Effie Awards 2014
Bedankt Mam!
Opdrachtgever
Bureau('s)
Samenvatting
P&G laat zichzelf voor het eerst zien, als moederbedrijf achter vele merken. Door moeders te bedanken, die hun kinderen onvoorwaardelijk steunen, zet het zichzelf op de kaart als paraplumerk dat moeders begrijpt.
Met een innemende campagne waarin Elli Kramer, moeder van Sven, centraal staat, omarmt P&G een idee met internationale oorsprong en versterkt deze door een lokale communicatiestrategie gecombineerd met sterke activatie bij alle retailers.
Hierdoor weet P&G niet alleen Nederlandse moeders te raken, maar creëert het ook schaal waardoor de commerciële doelstelling ruimschoots zijn verdubbeld.
Juryrapport
De campagne Bedankt mam! is gebaseerd op een prachtig internationaal ontwikkeld inzicht. Dit inzicht is vertaald naar een campagneconcept met Sven Kramer en zijn moeder en een platform voor moeders. Onmiskenbaar heeft verbinding die zo ontstond tussen de individuele P&G merken tot de extra sales geleid.
De jury is echter niet overtuigd van de bijdrage van de campagne aan het merk P&G. Er is sprake van impact op sales, maar heldere merkdoelstellingen ten aanzien van het merk P&G en overtuigende resultaten op het merkniveau ontbreken. De jury oordeelt dat de case daarmee niet voldoet aan de gestelde criteria.