Sigmapearl Clean Matt campagne
Gedragscampagne kort - Effie Awards 2014
Sigmapearl Clean Matt campagne
Opdrachtgever
Bureau('s)
Samenvatting
Dankzij de Sigmapearl Clean campagne is Sigma Coatings erin geslaagd om in een conservatieve marktomgeving, die sterk onderhevig is aan prijsconcurrentie, een onderscheidende positie te claimen. Met deze campagne bewijst Sigma de meerwaarde van een kwalitatieve muurverf propositie. De campagne haakt in op onderzochte klantinzichten en is dusdanig 360° opgebouwd dat alle communicatie- en activatiemiddelen op elkaar inhaken en elkaar versterken. Bovendien slaagt het verfmerk er als enige in zijn sector in om alle betrokken doelgroepen met elkaar te verbinden via een uitgekiende push en pull strategie, waardoor de omzet meer dan verdubbelde.
Juryrapport
De jury is erg te spreken over de uitwerking van de case; met een relatief klein budget is het merk er in geslaagd om goed aanwezig te zijn bij verschillende doelgroepen. Wel mist de jury het consumenteninzicht achter deze campagne volledig en is het creatieve idee weinig creatief.
De jury is echter van mening dat het budget beter verdeeld had kunnen worden; gerichter op één middel, waardoor de campagne consistenter en sterker zou zijn geweest en waardoor de case meer draagvlak zou hebben gehad. Wanneer er daarnaast bewust zou zijn gekozen voor ‘Doekje erover en klaar’ was de case waarschijnlijk een stuk effectiever geweest. De verhouding investering vs. opbrengst valt namelijk tegen.