Oranje is kansen zien
Merkcampagne - Effie Awards 2014
Oranje is kansen zien
Opdrachtgever
Bureau('s)
Samenvatting
In een moeilijke markt voor bedrijven, waarin bovendien veel scepsis bestaat tegenover banken en wat zij voor bedrijven kunnen betekenen, maakten wij geheel tegen de tijdgeest in een optimistische campagne. Een campagne die op een ondernemersmanier laat zien dat er kansen zijn. Die laat zien dat er een bank is die oog heeft voor die kansen en ondernemers echt helpt om die kansen te benutten. Een campagne die, juist misschien door die dwarsigheid, heel goed aanslaat en op alle fronten sterke stijgingen laat zien.
Juryrapport
Deze ING-case beschrijft het doel van ING om ondernemers bij elkaar te brengen en hen te laten weten welke diensten ING voor hen in huis heeft.
De jury spreekt van een opmerkelijke campagne die op een goede manier is doorgevoerd op platforms en met inzet van events. De jury mist echter helder geformuleerde en meetbare doelstellingen en een goede rapportage van resultaten op de geformuleerde doelstellingen.
De jury vindt het jammer dat de inzenders er niet voor hebben gekozen om de langere termijn ING merkcase in te dienen. De jury zou de inzenders dan ook willen aanmoedigen om de case nogmaals in te zenden, maar dan vanuit een breder perspectief en gebaseerd op de langlopende campagne.
Daarbij wil de jury de inzenders van harte aanbevelen meer aandacht te besteden aan de opbouw van de case: beschrijf een heldere uiteenzetting van uitgangssituatie, formuleer de kwantitatieve commerciƫle doelstellingen en rapporteer metingen onder zowel klanten als niet-klanten.