Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

Oranje is kansen zien

Terug

Merkcampagne - Effie Awards 2014

Oranje is kansen zien

Opdrachtgever

ING Nederland

Bureau('s)

JWT Amsterdam

Samenvatting

In een moeilijke markt voor bedrijven, waarin bovendien veel scepsis bestaat tegenover banken en wat zij voor bedrijven kunnen betekenen, maakten wij geheel tegen de tijdgeest in een optimistische campagne. Een campagne die op een ondernemersmanier laat zien dat er kansen zijn. Die laat zien dat er een bank is die oog heeft voor die kansen en ondernemers echt helpt om die kansen te benutten. Een campagne die, juist misschien door die dwarsigheid, heel goed aanslaat en op alle fronten sterke stijgingen laat zien.

Juryrapport

Deze ING-case beschrijft het doel van ING om ondernemers bij elkaar te brengen en hen te laten weten welke diensten ING voor hen in huis heeft.

De jury spreekt van een opmerkelijke campagne die op een goede manier is doorgevoerd op platforms en met inzet van events. De jury mist echter helder geformuleerde en meetbare doelstellingen en een goede rapportage van resultaten op de geformuleerde doelstellingen.

De jury vindt het jammer dat de inzenders er niet voor hebben gekozen om de langere termijn ING merkcase in te dienen. De jury zou de inzenders dan ook willen aanmoedigen om de case nogmaals in te zenden, maar dan vanuit een breder perspectief en gebaseerd op de langlopende campagne.

Daarbij wil de jury de inzenders van harte aanbevelen meer aandacht te besteden aan de opbouw van de case: beschrijf een heldere uiteenzetting van uitgangssituatie, formuleer de kwantitatieve commerciƫle doelstellingen en rapporteer metingen onder zowel klanten als niet-klanten.

Sluit

Contactgegevens

T. 085 - 401 08 02

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?