De man in de Media Markt
Merkcampagne - Effie Awards 2014
De man in de Media Markt
Opdrachtgever
Bureau('s)
Samenvatting
In een dalende markt heeft Media Markt het aangedurfd om een radicaal nieuwe koers in te slaan en te veranderen van een schreeuwende prijsvechter in een sympathieke marktleider. De geïntegreerde campagne, met een strakke en heldere inzet van middelen, maakt Media Markt in één klap likeable en zorgt voor grote stijgingen in merkbekendheid, overweging, merkvoorkeur en omzet.
Juryrapport
Met deze campagne slaat mediamarkt een nieuwe weg in. De mediamarkt wil zich sterker onderscheiden op beleving. De jury is enthousiast over de resultaten die de campagne in een kort tijdbestek laat zien.
Maar de jury mist een helder consumenteninzicht waarop de strategische keuzes zijn gebaseerd. Bovendien is het voor de jury niet duidelijk wat de gewenste beleving precies moet inhouden. Mensen kopen tegenwoordig graag online. Ze gaan juist naar de winkel om zich te laten adviseren. De jury vraagt zich bijvoorbeeld af waarom de Media Markt man dan na sluitingstijd in de winkel te zien is.
Daarnaast heeft de jury twijfels bij de stevigheid van de resultaten. De jury acht 9 weken wel erg kort om duurzaam onderscheid in de markt te creëren.
De jury ziet in de case een mooie aanzet, maar zou graag volgend jaar de case verder uitgewerkt terugzien.