Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

Andrelon Oil & Care

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2014 - brons

Andrelon Oil & Care

Effie bekroning

brons

2014

Opdrachtgever

Unilever Benelux BV

Bureau('s)

JWT Amsterdam

Samenvatting

Met Oil & Care zet Andrélon een grote eerste stap naar diversificatie naar allochtone groepen, een sprong van een mainstreammerk naar een nieuwe doelgroep. Bovendien laat Andrélon met deze introductie zien dat het in staat is om salontrends naar de mass market te brengen. Dit alles met behoud van merkidentiteit en -waarden. De campagne is extreem effectief, met hoge waardering voor de uitingen en resulterend in een nummer 1-positie van Oil & Care op platformniveau binnen de totale haarverzorgingsmarkt. Kortom, een ijzersterke toevoeging aan een merk dat jaar op jaar een stijgend marktaandeel laat zien en de driver is achter de groei van de totale categorie.

Juryrapport

Andrelon heeft met deze campagne goede resultaten geboekt. De doelstellingen waren echter onduidelijk. Aanvankelijk is er gedoeld op allochtone vrouwen met pluishaar, maar verder zijn de middelen massa mediaal ingezet. Waarom deze keuze is gemaakt wordt niet goed beschreven in de case. Massa mediale resultaten zijn heel goed. Het is onduidelijk of ze de allochtone vrouwen met pluishaar hebben bereikt; dat komt niet naar voren in de resultaten.

Het is een mooie ronde campagne, vanuit een duidelijk consumenteninzicht en met strategische zeer scherpe keuzes. De jury spreekt van een opvallende en consistente campagne, die vanuit een goed inzicht is opgebouwd. Typisch Andrelon, maar toch met een randje.

In de resultaten is het onduidelijk of het volledig Andrélon breed is of alleen Oil&Care.

Sluit

Contactgegevens

T. 085 - 401 08 02

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?