Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

Vier de Oranjekoorts

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2015

Vier de Oranjekoorts

Opdrachtgever

Heineken Nederland

Bureau('s)

TBWA/Neboko
Wieden & Kennedy
Starcom
Brenninkmeijer & Isaacs
Boomerang Create
Operator

Samenvatting

‘De biermarkt daalt al jaren en alle biermerken proberen tijdens het WK voetbal de aandacht te trekken. Dit jaar staat er voor Heineken extra veel op het spel: de brand equity staat onder druk. Mannen hebben steeds minder het gevoel dat Heineken dichtbij ze staat. Hierdoor dalen marktaandeel en penetratie.

Met de innovatieve geïntegreerde aanpak van Vier de Oranjekoorts weet Heineken in de WK periode het tij te keren. Voor het eerst sinds jaren stijgen closeness, marktaandeel en penetratie weer. In alle consumentenonderzoeken wordt Heineken als nummer 1 Oranjemerk genoemd.’

Juryrapport

Voor meer informatie kunt u contact opnemen via info@effie.nl

Sluit

Contactgegevens

T. 085 - 401 08 02

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?