Dropshot, een ontnuchterende kijk op communicatie
Gedragscampagne kort - Effie Awards 2015
Dropshot, een ontnuchterende kijk op communicatie
Opdrachtgever
Bureau('s)
Samenvatting
‘Dropshot van De Kuyper had een uitdaging: een dalende markt, een dalend marktaandeel en geen mogelijkheden om de negatieve spiraal te doorbreken. De stekker eruit, of herpositioneren? De oplossing: een 180 graden wijziging in de marketingcommunicatiestrategie (van push naar pull), bij een verder onveranderde marketingmix.
Onderbouwd vanuit de wetenschappelijke inzichten dat merkgroei wordt gerealiseerd door marktpenetratie bij lichte- en niet gebruikers en de aanwezigheid in het brein (mental availability) wanneer dit relevant is voor de consument.
Resultaat: een uniek geïntegreerd creatief- en mediaconcept resulterend in 35 procent verkoopstijging en een omloopsnelheid van +25 procent.’
Juryrapport
Voor meer informatie kunt u contact opnemen via info@effie.nl