Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

Nieuwsbericht

Terug 14 april 2016

Innovatie als drijfveer van effectieve communicatie

14 april 2016 . Innovatie als drijfveer van effectieve communicatie

Blog Hans Middelhoek (The USP Company)

Vierde Effie Masterclass over Innovatie als drijfveer van effectieve communicatie op 19 april

 

Door: Hans Middelhoek (The USP Company)

Om de consument vandaag de dag te verleiden is een mooie belofte alleen niet meer voldoende. De consument is kritisch. En terecht. Te vaak blijken de glanzende citroenen in de praktijk knollen. We moeten de merkbelofte waarmaken. Innovatie kan helpen om consumenten te overtuigen. Met relevante producten en diensten als het ultieme bewijs van je belofte. Innovaties die heel goed kunnen fungeren als munitie voor je campagne. Tijdens de vierde Masterclass vertellen we hoe je innovatie kan inzetten om de effectiviteit van een campagne te vergroten.

De Effie is natuurlijk een communicatieprijs. Een beloning voor een creatieve en strategisch slimme campagne waarmee succesvol de doelstellingen zijn gerealiseerd. Een effectieve campagne ontwikkelen wordt een stuk makkelijker als je ook echt iets te melden hebt. Dat begint bij een sterke propositie. Een propositie die in de basis al onderscheidend en aansprekend is, nog voordat je op zoek gaat naar de beste manier om er over te communiceren. Rosser Reeves, de geestelijk vader van de USP zei het al: “The product should be different from the competitors, not just the advertising.”

Tijdens de vierde Masterclass benaderen we innovatie van verschillende kanten. Innovatie in mediagebruik en communicatiestrategie. De kritische blik; geloven we wel in het product of dienst waarover we moeten gaan communiceren? Innovatie (een business idee) als antwoord op de communicatiebriefing. We zien ook dat communicatie een drijfveer kan zijn om te innoveren, “wat gaan we in Q4 doen?”. En innovatieve producten en diensten die de positionering tot leven brengen komen aan bod.

We laten zien hoe we bij The USP Company aan de hand van het USP Innovatiecanvas aansprekende innovaties ontwikkelen. En hoe je het spel Stratego kan gebruiken om in het bestaande portfolio geschikte proposities te vinden. Proposities die je merkboodschap onderstrepen en de effectiviteit van de campagne vergroten. We illustreren dit met inspirerende voorbeelden van o.a. Nationale Nederlanden, Toon van Eneco, Hi en SNS.

Tijdens deze vierde Masterclass ontdek je wat het oplevert als je als bureau en adverteerder samen optrekt en kritisch bent op de producten en diensten waarover je gaat communiceren. Hoe je je kansen op een Effie vergroot nog voordat de communicatiebriefing geschreven is.

Hans Middelhoek, Business Creatief en partner, The USP Company

 

Aanmelden kan door een e-mail te sturen naar info@effie.nl. Vermeld daarbij welke Masterclass(es) je wilt volgen, en geef daarbij ook de e-mailadressen van anderen door (mocht je namens je collega’s een e-mail sturen). Elke gratis sessie is bij de VEA aan de Prof. W.H. Keesomlaan 4, 1183 DJ te Amstelveen van 16.00 - 18.00 uur. Zie hieronder de onderwerpen die er behandeld gaan worden:

Masterclass #4 op 19 april: Innovatie als drijfveer van effectieve communicatie

Masterclass #5 op 10 mei: Een kijkje achter de schermen van winnende Effie Cases deel 1

Masterclass #6 op 24 mei: Een kijkje achter de schermen van winnende Effie Cases deel 2

 

Over Effie

De Effie is de wereldwijde prijs voor effectieve communicatie die in meer dan 30 landen verspreid over 5 continenten wordt toegekend. De Effie is eigendom van Effie Worldwide, Inc. gevestigd in New York (VS) en wordt sinds 1983 in Nederland uitgereikt. Inzenders voor de Effie moeten aantonen dat de communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het behalen van een buitengewoon marketingresultaat. Deze veruit belangrijkste communicatieprijs van Nederland wordt georganiseerd door de VEA (vereniging van communicatieadviesbureaus) en BVA (bond van adverteerders).
Meer informatie: www.effie.nl

http://www.facebook.com/effieawardsnl
http://www.twitter.com/effieawardsnl
#effieawardsnl @effieawardsnl

Voor meer informatie over Effie kunt u contact opnemen met:

Dick van der Lecq, Effie Stuurgroep, 06-54640565, e-mail:  DickL@etcetera.nl

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 085 - 401 08 02

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?