Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

Burgerhulpverleners campagne

Terug

Maatschappelijke campagne - Effie Awards 2016 - zilver

Burgerhulpverleners campagne

Effie bekroning

zilver

2016

Opdrachtgever

Hartstichting

Bureau('s)

Triple Double Sport marketing
We Are Blossom
Bijl PR

Samenvatting

Nergens ter wereld kunnen zoveel mensen reanimeren als hier, maar men weet niet waar en wanneer ze nodig zijn. Dat inzicht wordt vertaald in een spraakmakende campagne van de Hartstichting. Veel samenwerkingspartners van Hartstichting ondersteunen de campagne met media en middelen. Nederland respondeert hierop door zich massaal aan te melden voor het oproepsysteem. Zo weet Hartstichting het gemiddelde aantal aanmelders per maand met 514% te verhogen. En zal het doel van 170.000 burgerhulpverleners 5 jaar sneller worden gerealiseerd. Daarmee worden duizenden extra levens gered. Elke dag telt.

Juryrapport

Mensen bewegen om zich op te geven als hulpverlener die beschikbaar is om binnen zes minuten een onbekende in zijn/haar directe omgeving te reanimeren, dát is even wat anders dan een pakje boter verkopen. Jaarlijks worden 2.500 levens dankzij deze burgerhulpverleners gered, maar dat zouden er veel meer kunnen zijn als meer mensen die kunnen reanimeren zich aanmelden bij het oproepsysteem. De Hartstichting legt de lat hoog: eind 2016 wil de stichting een netwerk van 170.000 burgerhulpverleners beschikbaar hebben, bijna een verdubbeling van het aantal van vóór de start van deze campagne. Juist die grote ambitie in de doelstelling maakt de case (en het resultaat) erg sterk.

De campagne loopt nog. Opdrachtgever en bureau vinden echter dat de eerste twee campagneperiodes al zulke goede resultaten hebben laten zien, dat inzending voor de Effie gerechtvaardigd is. En dat vindt de jury ook. De campagne brengt de relevantie van het thema voelbaar dichtbij. Er is een hoge drempel geslecht, vooral dankzij de communicatie. De campagne klopt aan alle kanten: sterke strategie, de creatie matcht goed met de doelstelling, de mediamix is slim gekozen en de resultaten zijn, op tweederde van de looptijd, al geweldig: 5.655 aanmeldingen gemiddeld per maand (dat was 1.100). Tegen hoge kosten per inschrijving, dat wel, maar als elk leven telt...

Ambitieuze campagne met een - gegeven de hoge gedragsdrempel - enorm effect.

Sluit

Contactgegevens

T. 085 - 401 08 02

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?