WE x Nina
Gedragscampagne kort - Effie Awards 2017 - brons
WE x Nina
Effie bekroning
brons
2017
Opdrachtgever
Bureau('s)
Samenvatting
Een nog niet eerder vertoonde natuurlijke en diepe verwevenheid tussen fictie en werkelijkheid in combinatie met fantastische resultaten maakt deze case uniek in het Nederlandse medialandschap. Een volledig geïntegreerde 360 interactieve marketingcampagne tussen WE Fashion, RTL en EndemolShine met in de hoofdrol Nina Sanders en GTST als centraal platform.
Juryrapport
Dit is branded content in optima forma. In de lastige kledingmarkt is de uitvoering van deze samenwerking van WE Fashion met GTST/RTL en stijlicoon Nina vernieuwend en gedurfd. De vermenging van merkcommunicatie in de verhaallijn van de populaire televisieserie blijkt uiterst effectief. De 360 graden-aanpak van WE is perfect getarget op de doelgroep. Strategie, creatie, de inzet van middelen, het is allemaal heel doordacht en geïntegreerd gebeurd. De executie is in alle opzichten sterk. De fashion show die zowel op televisie als live plaatsvindt, met daarna directe online verkoop..., prima timing, heel slim.
In vijf weken tijd is een substantieel commercieel resultaat geboekt, hoewel de cijfers hier en daar wat onduidelijk zijn gebracht en de communicatiedoelstellingen niet zo enorm ambitieus zijn. Jammer dat er wat context ontbreekt over de kledingmarkt in de kerstperiode en over concurrenten die rond deze actieperiode van de markt verdwenen zijn. Meer uitleg had de geleverde prestatie wellicht nog beter in perspectief kunnen zetten. Niettemin zijn de commerciële resultaten erg goed: het marktaandeel van WE Women is in het laatste kwartaal van 2016 beduidend meer gestegen dan in het jaar ervoor. En de conversiecijfers tonen aan dat dit vooral aan het kortetermijneffect van de campagne te danken is. Een next level in branded content-samenwerking.
Prachtige branded content-campagne, slim geïntegreerd en zeer effectief