Beslist.nl
Gedragscampagne kort - Effie Awards 2013
Beslist.nl
Opdrachtgever
Bureau('s)
Samenvatting
Juryrapport
Een mooi opgebouwde en geloofwaardige case met een prima strategie. De case beschrijft een spectaculaire groei in bezoeken, omzet en naamsbekendheid!
Ter vergelijking had de jury graag meer marktinformatie ontvangen. De resultaten zijn nu lastig te beoordelen daar er geen externe bronvermelding is. In deze categorie moeten toch veel marktgegevens voorhanden zijn? De context van de autonome marktgroei waar je als marktleider van profiteert, het concurrentie-umfeld en de resultaten op merkvoorkeur als driver om een hogere zoekvraag te creëren, wordt gemist.
Tot slot vraagt de jury zich af of de keuze voor sponsoring de juiste is geweest, gezien de opbouw van de resultaten zoals die gerapporteerd worden. Na activatie en televisie begint de groei pas echt. Mogelijk was het beter geweest meer focus in de case aan te brengen, bijvoorbeeld door volledig voor het medium TV te kiezen.
De jury is niet overtuigd dat het succes van Beslist.nl volledig toe te wijzen is aan de communicatiestrategie en besluit de case niet EffieWaardig.