Desso AirMaster
Gedragscampagne kort - Effie Awards 2013
Desso AirMaster
Opdrachtgever
Bureau('s)
Samenvatting
Juryrapport
Een sympathieke en goede business case. In deze categorie vernieuwend om voor televisie te kiezen. Wordt gezien als een slimme keuze. Hierdoor kun je het product beter tonen en kun je het meer emotioneel en iets minder functioneel/medicinaal neerzetten. Het is doelgroep gericht ingekocht in een relevante en goedkope periode. Hoewel, wat is de periode waarin deze beslissers overgaan tot plannen c.q. beslissingen omtrent interieur inrichting?
De campagne is goed ook met televisie, maar ontbeert een Business uitvinding die voor een Effie noodzakelijk is. Als communicatie echt de driver van het commerciële resultaat was geweest, had er een sterke awareness toename moeten zijn. De jury vraagt zich ook af of er niet meer middelen zijn ingezet in deze BtoB case. Deze cijfers worden echter gemist.
De jury blijft met te veel vragen zitten. Dat is jammer want het is een interessante case. Het is onduidelijk waar het resultaat vandaan komt in verhouding tot de inspanning/communicatie richting de doelgroep. Wat zijn de beslismomenten geweest?
Door de vele vragen waren jury mee blijft zitten oordelen zij dat deze case niet Effiewaardig is.