Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

SPA. Op het leven

Terug

Merkcampagne - Effie Awards 2016

SPA. Op het leven

Opdrachtgever

Spadel Nederland B.V.

Bureau('s)

J. Walter Thompson Amsterdam
Darwin BBDO
Initiative

Samenvatting

De gezondheidstrend laat mensen meer water drinken. Spa wil daarvan profiteren en het volume vergroten. Dat lijkt een gemakkelijke opdracht. Maar in een markt vol prijspromoties en consumenten die water zien als een commodity is dat een bijzonder ambitieuze doelstelling. Spa gaat tegen alle conventies in de markt in, en besluit om alleen nog maar te communiceren vanuit de masterbrandstrategie met de nieuwe merkessentie: ‘Spa. Op het leven.’ Een groot succes. De TOMA stijgt enorm, net als de emotionele en functionele waardeperceptie van Spa. Met als gevolg een spectaculaire groei in penetratie en volume, terwijl de promodruk afneemt.

Juryrapport

Voor meer informatie kunt u contact opnemen via info@effie.nl

Sluit

Contactgegevens

T. 085 - 401 08 02

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?